Losowy obraz

okr_2013_33.jpg
powered_by.png, 1 kB

Aktualności !!!
Sprawiedliwość ...
Autor: A. Kuziemska kl. I gim.   
11.06.2008.

BROŃMY SPRAWIEDLIWOŚCI!

Chciałabym poruszyć problem sprawiedliwości.

Uważam, że wszyscy powinniśmy bronić sprawiedliwości, a zwalczać zło. Wiele osób uważa, iż nie można zwalczyć zła, gdyż młodzież jest zbyt agresywna. Starsi nawet boją się podejść do „młodszej” młodzieży, by zwrócić uwagę i powiedzieć, że chcą spokojnie żyć. Mała szara wspólnota jest zastraszana przez agresorów, tworzy grupę słabszych.

Powracając do tematu, trzeba bronić sprawiedliwości, bo przecież: dlaczego ktoś inny ma być karany, niesłusznie osądzany. Dlaczego sprawiedliwi mają być niesprawiedliwi? Na to pytanie można łatwo odpowiedzieć. Otóż, jeśli nikt nie zacznie zwalczać zła, to każdy będzie zły, a tego nikt nie chce. Wielu ludzi również nie chce iść na policję, gdy są szantażowani lub ktoś wymusza od nich haracze. Tylko dlaczego nikt nie chce iść na komendę? Bo każdy się boi. Czyżby nikogo nie interesowała sprawiedliwość, tylko własny spokój? Ale jak można być spokojnym, będąc np. szantażowanym?

Jeśli nie zaczniemy zwalczać zła, to zło i agresja opanują cały świat i wtedy nawet najsilniejsza grupa nie będzie mogła temu zapobiec. Jeżeli będziemy mieli poczucie sprawiedliwości w życiu codziennym, to będziemy mogli też i spokojnie żyć.

 
Woda źródłem życia
Autor: Trawicka M.   
10.06.2008.


Dnia 28.05.2008 r. w naszej szkole odbyły się Gminne Warsztaty dla uczniów klas I-III SP pt. "Woda źródłem życia". W warsztatach udział wzięli uczniowie z wszystkich szkół naszej gminy - razem 30 uczniów. Na wstępie uczniów i opiekunów powitał Pan Dyrektor M. Mischke. Wprowadzeniem do tematu była krótka pogadanka. Następnie uczniowie zabawili się w "burzę mózgów" podając swoje skojarzenia ze słowem "woda". Wszystkie propozycje zostały zapisane na tablicy. Kolejnym punktem było przedstawienie pt. "Żuczek i żabki" w wykonaniu uczniów klasy drugiej. Po przedstawieniu uczniowie przeprowadzili przy pomocy nauczycieli i koleżanek z klas gimnazjalnych doświadczenia z wodą, a swoje spostrzeżenia zapisywali na kartach obserwacji. Doświadczenia dotyczyły: cech fizycznych wody, trzech stanów skupienia, co pływa, a co tonie w wodzie, co można rozpuścić w wodzie i filtrowania Ostatnim punktem warsztatów było wykonanie plakatów podsumowujących zdobyte wiadomości na temat wody. Każda szkoła miała inny temat: - "Co nam daje rzeka?" - "Jak ludzie wykorzystują morza i oceany?" - "Życie w stawie" - "Co to jest woda?" - "Jak dbać o czystość wód?" Każda grupa po krótce omówiła swój plakat, a potem dzieci otrzymały poczęstunek i pamiątkowe dyplomy. Uczniowie wracali do domów zadowoleni i uśmiechnięci. Organizatorami warsztatów były: Wioleta Kujach, Krystyna Olszowa, Hanna Jankowska i Mirela Trawicka.

Zapraszamy
do galerii zdjęć !



 
Asertywność
Autor: Joanna Netz - III gim.   
05.06.2008.

                                                           Asertywność

Zachowanie asertywne to umiejętność, dzięki której ludzie otwarcie wyrażają swoje myśli, uczucia, przekonania, poglądy, wartości, nie odczuwając przy tym wewnętrznego dyskomfortu i nie lekceważąc rozmówców. W sytuacjach konfliktowych  umiejętności asertywne pozwalają osiągnąć kompromis, bez rezygnacji z uznanych wartości i poświęcania własnej godności. Osoby asertywne potrafią powiedzieć „nie”, nie odczuwając wyrzutów sumienia ani złości czy lęku.

Teoria asertywności jest oparta na przekonaniu, że każda osoba posiada podstawowe prawa.

Oto pięć bardzo przydatnych praw w codziennej praktyce specjalisty do spraw  public relations, Herberta Fensterheima:
1. Masz prawo do robienia tego, co chcesz — dopóki twoja działalność nie rani kogoś innego.
2. Masz prawo do zachowania swojej godności poprzez asertywne zachowanie — nawet, jeśli rani to kogoś innego — dopóki twoje intencje nie są agresywne, lecz asertywne.
3. Masz prawo do przedstawiania innym swoich próśb — dopóki uznajesz, że druga osoba ma prawo odmówić.
4. Istnieją takie sytuacje między ludźmi, w których prawa nie są oczywiste. Zawsze jednak masz prawo do przedyskutowania i wyjaśnienia problemu z drugą osobą.
5. Masz prawo z korzystania ze swoich praw. Jeśli z nich nie korzystasz, to godzisz się na odebranie ich sobie.

Asertywność wykazuje 3 właściwości:
- Dobrze pojęty własny interes – oznacza to, że potrafisz ocenić, co jest warte twojego czasu i uwagi.
- Uczciwe postępowanie - mówisz to, co myślisz w taki sposób, by nikogo nie urazić.
- Poszanowanie praw – uznanie swojego prawa do wyrażenia opinii, uwagi czy obawy, tak by nie naruszyć przy tym praw innych ludzi.

 
Zobacz też…
««  start « poprz. 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 nast.  » koniec »»

Pozycje :: 457 - 460 z 640
© 2025 - 2000 ZSP Kleszczewo Kościerskie :: Joomla! i J!+AL jest Wolnym Oprogramowaniem wydanym na licencji GNU/GPL.