GOŚCILIŚMY PANA POLICJANTA ... |
Autor: N. Nadolska
|
29.11.2012. |
Dnia 17.10.2012. gościliśmy w naszej szkole pana policjanta.
W spotkaniu uczestniczyły dzieci z oddziałów przedszkolnych oraz uczniowie klas I – III szkoły podstawowej.
Dzieci miały okazję przyjrzeć się ,,na żywo” ubiorowi funkcjonariusza policji. Ponadto zostały zapoznane z przedmiotami niezbędnymi w codziennej pracy policjanta. Ogromną frajdą była możliwość posłużenia się niektórymi
z nich – kajdankami, pałką oraz kamizelką kuloodporną.
Spotkanie to wzbogaciło naszych uczniów o cenne wskazówki dotyczące bezpiecznego poruszania się
po drogach. Ważną informacją również była przestroga, aby nie nawiązywać kontaktów z nieznajomymi.
Na zakończenie gość upewnił się, czy wszystkie dzieci znają numer telefonu
do policji. Jak się okazało nasi uczniowie świetnie orientują się w numerach telefonów alarmowych.
Zapraszamy
do galerii zdjęć !!!
|
|
Album małego przyrodnika ... |
Autor: N. Nadolska
|
29.11.2012. |

|
W październiku br. zorganizowany został konkurs ekologiczny pod hasłem ,,Album małego przyrodnika”,
którego adresatami były dzieci z oddziałów przedszkolnych.
Celem konkursu było wdrażanie do świadomego obserwowania otaczającej przyrody,
jak również pobudzanie pomysłowości i kształtowanie zdolności wytrwałego działania.
Konkurs był etapem podsumowującym dotychczas zebraną wiedzę dzieci w zakresie przyrody i ekologii,
zdobywaną podczas zajęć dydaktycznych oraz zajęć plenerowych – spacerów po lesie i najbliższej okolicy.
W trakcie zajęć staramy się, aby każde dziecko ,,budowało” zamiłowanie w kierunku otaczającej przyrody,
jak również dostrzegało szereg czynników wpływających na nią. Dlatego też uświadamiamy te młode istotki
jak bardzo ważna jest nieustanna aktywność człowieka w postaci konkretnych działań na rzecz środowiska,
do których należą m.in.: ,,Sprzątanie świata” oraz coroczna zbiórka makulatury w ramach Gminnego
Projektu Ekologicznego.
Drugim ważnym ogniwem jest wnikliwa obserwacja przyrody, spostrzeganie zmian zachodzących w przyrodzie
(w zależności od pory roku), umiejętność dostrzegania występujących zjawisk atmosferycznych,
analizowanie i uogólnianie spostrzeżeń nt. przyrody.
Dzięki wyjściom w plener dzieci ,,nawiązują” bezpośredni kontakt z przyrodą dzięki czemu doświadczają w sposób prawdziwy.
Dzieci biorące udział w konkursie wykazały się ogromną pomysłowością
i pracowitością. Wykonane albumy były zadziwiające. Członkowie jury:
pani Monika Glaner, Hanna Jankowska i Wioleta Kujach nie mogły ,,wyjść”
z podziwu na widok tak ciekawie wykonanych prac. Wybór tych najciekawszych
okazał się trudny, ponieważ wszyscy uczestnicy wykazali się ogromną
pomysłowością. Albumy były dowodem ogromu poświęconego czasu przeznaczonego
na wykonanie prac i jednocześnie dowodem na to,
że dzieci spędziły wiele czasu na łonie natury gromadząc okazy do swoich prac.
Zapraszamy
do galerii zdjęć !!!
|
|
Autor: A. Guz
|
29.11.2012. |

|
D. Zakrzewski, S. Kłopocki i D. Szymczak uczniowie kl. III gimnazjum w Kleszczewie K. wykonali projekt edukacyjny: „Czy każda woda jest taka sama?”. Uczniowie pobrali próbki wody z Jeziora Semlińskiego i następnie zbadali je, określając stężenie tlenku azotu, jonu amonowego i obecność żelaza. Określili też pH wody w jeziorze i zawartość jonów metali alkalicznych.
Wyniki ich badań były następujące:
Stężenie:
- tlenek azotu (V) 0,5 mg/l (ppm)
- jon amonowy 0,05 mg/l (ppm)
- żelaza 0,02 mg/l (ppm)
- tlenek azotu (IV) 0,5 mg/l (ppm)
pH Jeziora Semlińskiego:
- pH zmierzone pH – metrem- 8,25
- pH zbadane za pomocą odczynników- 7,6 - 8
Litowce (metale alkaliczne):
- 9 kropel = 9°d
- przedział Two = 5,00 mmd/l
(jony ziem alkalicznych)
Dodatkowo uczniowie wykonali prezentację zawierającą właściwości i znaczenie wody w przyrodzie.
Na podstawie wykonanych badań chemicznych uczniowie dokonali klasyfikacji wody w Jeziorze Semlińskim.
Stwierdzili, że jest to woda II klasy czystości. Woda tej klasy może być wykorzystana jako źródła
zaopatrzenia w wodę zdatną do picia dla zwierząt, do celów rekreacji, sportów wodnych i kąpielisk
oraz do hodowli ryb. Pomimo pól uprawnych wokół jeziora nie stwierdzono niebezpiecznego stężenia
azotanów i fosforanów. Wpływa to na czystość wody.
W bieżącym roku szkolnym uczniowie naszego gimnazjum biorą również udział w projekcie:
„Nasze jezioro – nasza sprawa”. W ramach projektu między innymi będą badać stan chemiczno –
fizyczny wody w Jeziorze Kleszczewskim, zapoznają się z genezą jeziora, jego położeniem,
ukształtowaniem dna, kształtem linii brzegowej, rozpoznają i opiszą zwierzęta bezkręgowe
znalezione podczas prowadzenia badań.
|
|
|
|
«« start « poprz. 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 nast. » koniec »»
|
Pozycje :: 145 - 148 z 640 |